Σάββατο 21 Ιουνίου 2014

Σουμέλας: Έφυγα για τη Superleague, γύρισα χωρίς δεύτερη σκέψη!



Ήρθε, έφυγε, ξαναήρθε και ξαναέφυγε. Όπως η ζωή κάνει κύκλους έτσι και η σχέση του Ανδρέα Σουμέλα με τη Καστοριά, είναι τουλάχιστον ιδιαίτερη!

Ο νεαρός αμυντικός μίλησε στον επίσημο ιστότοπο του συλλόγου, για τις δύο διαφορετικές καταστάσεις που έζησε στο σύλλογο και αφού δε κρύφτηκε πίσω από το δάχτυλό του απαντώντας μάλιστα με αφοπλιστική ειλικρίνεια σε άκρως ιδιάζουσες και εξεζητημένες ερωτήσεις, έριξε φως σε όλα εκείνα τα πέπλα μυστηρίου που μήνες τώρα διερωτάται το φίλαθλο κοινό...


Ανδρέα σε καλωσορίζω στη παρέα μας και σε ευχαριστώ που δέχθηκε της πρόκληση και είσαι σήμερα κοντά μας. Μια περιπετειώδης σεζόν έφτασε στο τέλος της και σίγουρα έχεις να μας πεις πολλά από τη πλευρά σου…

- Ας δούμε πως ξεκίνησαν όλα. Αποτέλεσες το τελευταίο χρονικά απόκτημα της ομάδας και όπως είναι ευρέως γνωστό είχες μάλιστα συμφωνήσει να κλείσεις στο Μακεδονικό. Τι ήταν εκείνο που σε έκανε να αλλάξεις γνώμη τη τελευταία στιγμή και να υπογράψεις στη Καστοριά;

+ Η πρόταση του Μακεδονικού δε με ενθουσίασε. Εν συνεχεία και κατόπιν ωρίμου σκέψεως είπα πως ‘’Η Καστοριά είναι Καστοριά’’ και ανάλογη δυναμική και ιστορία δε θα συναντήσω αλλού. Αυτός ήταν και ο βασικός λόγος που την επέλεξα.

- Παρότι λοιπόν δεν έκανες προετοιμασία με την υπόλοιπη ομάδα ανέβαζες στροφές και σταδιακά καθιερώθηκες στο βασικό σχήμα με την επιτυχία να χρεώνεται εν μέρει πάνω σου.

+ Για να είμαι ειλικρινής σωστή προετοιμασία έχω να κάνω δύο χρόνια. Δε το έβαλα όμως κάτω. Δούλεψα σωστά στις προπονήσεις και έφτασα σε ένα πολύ ικανοποιητικό επίπεδο, κάτι που φάνηκε άλλωστε και μέσα στο γήπεδο.

- Παρά το νεαρό της επιτυχίας σου διαπιστώνω ένα πλούσιο βιογραφικό έχοντας ήδη καταγράψει πολλές συμμετοχές στις επαγγελματικές κατηγορίες και αγωνιστεί στο εξωτερικό! Έχοντας λοιπόν αρκετές εμπειρίες από συλλόγους, πως κρίνεις το επίπεδο της Καστοριάς;

+ Από τη πρώτη στιγμή που ήρθα συνειδητοποίησα πως η ομάδα διαθέτει εξαιρετικό υλικό και μπορεί να κάνει αξιόλογη πορεία, εφόσον ελαφρυνθεί το ρόστερ από παίκτες που δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής, ώστε να δουλέψουμε πιο άνετα.



- Γενικότερα η Τρίτη Εθνική ήταν φέτος πιο ανταγωνιστική από ποτέ. Είδαμε ομάδες με τεράστια ιστορία (π.χ ΑΕΚ, Λάρισα, Ιωνικός, Πανσερραϊκός) ενώ παρατηρούμε ότι οι διαφορές ανάμεσα στους πιο πολλούς είναι συνήθως στις λεπτομέρειες. Τι συμπέρασμα βγάζεις από τη πλευρά σου έχοντας πια ολοκληρωμένη άποψη για το δεύτερο όμιλο όπου αγωνίστηκε η Καστοριά;

+ Αν αφήσεις στην άκρη ΑΕΚ και Λάρισα το επίπεδο της κατηγορίας δεν ήταν και το καλύτερο. Είδαμε λίγες δυνατές και συγκροτημένες ομάδες, καθώς οι περισσότερες αντιμετώπιζαν μεγάλα –διαφόρων ειδών- προβλήματα.
Όσο για τον όμιλο μας σημείωσε μεγάλο ενδιαφέρον και μέχρι τελευταία αγωνιστική η αγωνία ήταν στο κατακόρυφο. Παρατηρήσαμε αρκετές ισάξιες ομάδες και εκτιμώ πως αν εμείς από τη πλευρά μας πηγαίναμε ενωμένοι σαν Καστοριά, χωρίς προβλήματα, θα μπορούσαμε να κοιτάξουμε στα μάτια τη Λάρισα και να τη κυνηγήσουμε μέχρι τέλους.


- Σε όλους ανεξαιρέτως τους συλλόγους, καταλυτικό ρόλο διαδραματίζει η στάση της διοίκησης. Ποια είναι η γνώμη σου για εκείνη του Α.Γ.Σ.Καστοριάς και αν παρά τις δύσκολες οικονομικά συνθήκες που διανύουμε σας έχει στηρίξει όσο θα θέλατε;

+ Η διοίκηση φάνηκε από την αρχή ότι δε μπορούσε να ανταπεξέλθει στις προσδοκίες της ομάδας και για αυτό παλέψαμε να σωθούμε, ενώ υπό άλλες συνθήκες θα έπρεπε να πρωταγωνιστούμε.
Τα πράγματα άλλαξαν με την είσοδο του κ. Πεπελίδη που έδωσε νέα πνοή και ελπίδα στην ομάδα. Με πήρε τηλέφωνο και μου ζήτησε να επιστρέψω. Δε το σκέφτηκα στιγμή γιατί αγαπώ τη πόλη και την ομάδα, και επιπλέον δε της αξίζουν αυτά που περνούσε.
Από εκεί και πέρα υπάρχουν ορισμένες οφειλές για τις οποίες υπάρχουν βεβαιώσεις ότι θα διευθετηθούν, κάτι το οποίο εύχομαι και ελπίζω να συμβεί σύντομα.

- Πως αισθάνεσαι που αποτελεί μέλος της οικογένειας ενός τόσου ιστορικού σωματείου, από το οποίο έχουν αναδειχθεί και ξεχωρίσει τόσοι πολλοί μεγάλοι παίκτες κατά το παρελθόν;

+ Τιμή μου και μεγάλη μου χαρά που αγωνίστηκα στη Καστοριά και βοήθησα και εγώ με τη προσπάθεια μου να πετύχει το μεγάλο στόχο της φετινής σεζόν. Επιθυμία μου είναι να δω την ομάδα στη κατηγορία που της αξίζει να βρίσκεται και όχι να χαροπαλεύει στη Γ’ Εθνική.



- Να περάσουμε λίγο και σε πιο προσωπικές ερωτήσεις, για να διακρίνουν και οι αναγνώστες το τρόπο που αντιλαμβάνεσαι το άθλημα. -Ποιο θεωρείς ότι είναι το Α και το Ω στο σύγχρονο ποδόσφαιρο;

+ Διοίκηση, προπονητικό τιμ και ποδοσφαιριστές. Η καλή συνεργασία αυτών των τριών συντελεστών είναι το πιο σπουδαίο πράγμα. Έπειτα έρχεται ο κόσμος που πρέπει να στηρίζει την ομάδα με όλες τους τις δυνάμεις, τόσο στις καλές όσο και στις κακές στιγμές της.

- Αλήθεια ποιος ήταν εκείνος που σε ενέπνευσε για να γίνεις ποδοσφαιριστής;

+ Δε με ενέπνευσε κανείς. Από όσο θυμάμαι τον εαυτό μου ήμουν πάντα με μια μπάλα στα πόδια. Το ποδόσφαιρο είναι η ζωή μου!

- Ποια ήταν η καλύτερη στιγμή στην καριέρα σου και ποιά η χειρότερη;

+ Είμαι ευτυχής να έχω να θυμάμαι καλές στιγμές στο τέλος της σεζόν. Αποκορύφωμα ήταν δύο άνοδοι στη Β’ Εθνική, τόσο αρχικά με το Φωκικό, όσο και στη συνέχεια με την Αναγέννηση Καρδίτσας, ενώ ξεχωριστή θέση έχει για μένα το φετινό επίτευγμα της παραμονής με τα τόσα εμπόδια και προβλήματα που συναντήσαμε στο δρόμο μας.
Οι άσχημες στιγμές είναι σαφώς πολύ περισσότερες, αλλά καλύτερα να μην αναφερθώ σε αυτές.

- Αγωνιστικά κάνοντας την αυτοκριτική σου, ποιο θεωρείς ότι είναι το δυνατό σου σημείο και πιο το αδύνατο;

+ Δε μου αρέσει να μιλάω για μένα. Θεωρώ πως είναι καλύτερα να με κρίνουν οι απέξω. Πάντως μεγάλη μου αδυναμία είναι η αγάπη μου για το καλό φαγητό! (γέλια)

- Η πιο δύσκολη έδρα που έχεις αγωνιστεί, και γιατί σου έχει μείνει αξέχαστη;

+ Η πιο δύσκολη έδρα… Αν έπρεπε να διαλέξω θα έλεγα εκείνη της Νίκης Βόλου. Το στάδιο ονομάζεται Παντελής Μαγουλάς και είναι πραγματικό κλουβί!
Απίστευτος κόσμος και πολύ πάθος στο γήπεδο, σε μια ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα. Όσες φορές αγωνίστηκα εκεί, στις κερκίδες δεν έπεφτε καρφίτσα. Θυμάμαι έντονα τους οπαδούς να είναι σε απόσταση αναπνοής και να προσπαθούν να μας χτυπήσουν!



 - Υπάρχει κάποια στιγμή της ποδοσφαιρικής σου καριέρας που θα ήθελες να ξεχάσεις;

+ Όχι δεν υπάρχει στιγμή που θα θέλα να ξεχάσω, γιατί όλες οι εικόνες και μνήμες που έχω διαμορφώσει με εμπλουτίζουν ως προς εκείνα που ενδέχεται να βρω μπροστά μου στο μέλλον.
Είτε καλές, είτε άσχημες ο ποδοσφαιριστής οφείλει να γνωρίζει πως αυτά είναι μες το πρόγραμμα!

- Αν γύριζες το χρόνο πίσω, θα άλλαζες κάτι στη ποδοσφαιρική σου καριέρα; -Έχεις κάποιο γούρι που δεν το αποχωρίζεσαι ποτέ;

+ Ξεκάθαρα σου απαντήσω πως δε θα άλλαζα τίποτα, γιατί απλά δεν έχω μετανιώσει για τίποτα!

- Σημαίνει κάτι το νούμερο στη φανέλα που φοράς; (Συμβολίζει κάτι για σένα;)

+ Αντίθετα με τους πιο πολλούς παίκτες, εγώ δε πιστεύω στα γούρια. Για μένα μετρά να το λέει η καρδούλα σου και να χεις προπαντώς πίστη στον εαυτό και τις δυνατότητες σου!
Το αγαπημένο μου νούμερο είναι το 25. Το φορούσα για πάρα πολλά χρόνια, αλλά δυστυχώς δε γινόταν να το έχω και φέτος.

- Τι συμβουλή θα έδινες σε έναν νέο ποδοσφαιριστή; - Δε μπορώ φυσικά να μην αναφερθώ στο γεγονός της -πέρα για πέρα- απρόσμενης επιστροφής σου.

+ Έτσι όπως έχουν τα πράγματα σήμερα ένας νέος ποδοσφαιριστής πρέπει να έχει λεφτά για να παίξει. Χωρίς εκείνα θα τραβήξει πολλά στο δρόμο του και θα βιώσει μεγάλες αδικίες, όπως οι περισσότεροι –αν όχι όλοι- από εμάς. Τότε καταλυτικό ρόλο διαδραματίζει η υπομονή που θα έχει προκειμένου να τα υποστεί όλα αυτά και να συνεχίσει να δουλεύει, ώστε να πάει ψηλά!


- Ξεκίνησες φουριόζος τη σεζόν και παρότι αποτελείς βασικό συντελεστή του 6/6 νίκες, αποχωρείς από την ομάδα τα Χριστούγεννα, χωρίς κανείς οπαδός να το περιμένει. Ωστόσο προς έκπληξη όλων τρεις μήνες μετά γυρνάς πίσω. Αλήθεια τι ακριβώς συνέβη;

+ Αποχώρησα αμέσως μετά το παιχνίδι με τη Λάρισα για βιοποριστικούς λόγους, αλλά κυρίως γιατί ήμουν πάρα πολύ κοντά να πάω σε ομάδα της Superleague.
Δυστυχώς όμως εκεί παίχτηκαν άλλα παιχνίδια. Εν τέλει συμφώνησα με το Πιερικό, όπου εκεί στάθηκα πολύ άτυχος, καθώς λόγω των οικονομικών δυσκολιών η ομάδα δε πήρε φορολογική ενημερότητα.



Έτσι παρά το ότι υπέγραψα, δεν είχα δικαίωμα συμμετοχής, τόσο εγώ όσο και τα υπόλοιπα παιδιά που ήρθαμε στην ομάδα τον Ιανουάριο.
Στο σημείο εκείνο ήρθε το τηλέφωνο από το κ.Πεπελίδη. Μου είπε πως το δελτίο μου είναι ακόμα στην ομάδα και μου πρότεινε να έρθω να βοηθήσω στον αγώνα για τη σωτηρία της Καστοριάς, κάτι το οποίο δε χρειάστηκε να σκεφτώ δεύτερη φορά.

- Ποιες είναι οι εντυπώσεις σου από το σύντομο διάστημα παραμονής σου στο Πιερικό;

+ Δυστυχώς και αυτή η ιστορική ομάδα μαστίζεται από σοβαρά οικονομικά προβλήματα, που εύχομαι σύντομα να ξεπεράσει. Δεν είμαι σε θέση να κρίνω τίποτα γιατί πάντοτε ο ένας μήνας είναι καθαρά περίοδος προσαρμογής.


- Νιώθεις δικαιωμένος για αυτή σου την απόφαση να γυρίσεις, ή στο πίσω μέρος του μυαλού σου έχεις μετανιώσει που δεν ολοκλήρωσες τη σεζόν σε σύλλογο της Football League;

+ Επειδή στη ζωή μου λέω πάντοτε την αλήθεια, είναι γεγονός πως ήθελα να τελειώσω τη σεζόν σε σύλλογο υψηλότερης κατηγορίας, καθώς θα βοηθούσε τη καριέρα μου.
Αυτό ωστόσο δε σημαίνει πως δεν είμαι χαρούμενος αλλά και ικανοποιημένος που επέστρεψα, βοηθώντας με όλες μου τις δυνάμεις την ομάδα να αποφύγει ένα σκληρό και άδικο υποβιβασμό.

- Αναμφίβολα το φετινό ρόστερ είχε πολλές δυνατότητες και αυτό το απέδειξε καθόλη τη διάρκεια της σεζόν. Μπορεί κατά τη γνώμη σου η Καστοριά να φτάσει σε επιτυχίες ανάλογες του ένδοξου παρελθόντος;

+ Ξαναείπα πως ‘’η Καστοριά είναι Καστοριά’’. Έχει δηλαδή βαρύ όνομα, υψηλές φιλοδοξίες και έχει και υψηλής ποιότητας παίκτες. Αν η διοίκηση σταθεί στο ύψος των περιστάσεων να είστε σίγουροι πως η ομάδα θα πάει ψηλά.
Μη ξεχνάτε πως με το νέο καταρτισμό των ομίλων εμείς είμαστε το μεγάλο όνομα του ομίλου. Μένει όμως και να το αποδείξουμε…



- Ο κόσμος σα φίλαθλος της Καστοριάς, έχει απαιτήσεις και πέρα από το αποτέλεσμα, θέλει να δει και θέαμα. Θεωρείς ότι μπορεί από τη νέα πλέον χρονιά η ομάδα να παίξει ελκυστικό ποδόσφαιρο;

+ Καταλαβαίνω πως ο κόσμος θέλει να δει θέαμα, κάτι το οποίο προσφέραμε στο πρώτο μισό της σεζόν, συνδυάζοντάς το μάλιστα με εξαιρετικά αποτελέσματα.
Όταν στη συνέχεια ξέσπασαν τα προβλήματα, ήταν επόμενο να μην έχουμε την ίδια απόδοση με πριν.
Εν κατακλείδι εκτιμώ πως εφόσον γίνει μια σωστή οργάνωση σε όλους τους τομείς, η Καστοριά έχει όλα τα φόντα να παίξει ξανά ελκυστικό ποδόσφαιρο.

- Ακούγονται πολλά αναφορικά με την επόμενη μέρα. Ποιες είναι οι σκέψεις σου για τη νέα χρονιά;


+ Είμαστε ακόμη στον Ιούνιο και συνεπώς είναι αρκετά νωρίς για να ξέρω. Θα εξετάσω τις επιλογές και τις προτάσεις που έχω στα χέρια μου και … έχει ο Θεός!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου